Jesteś na stronie: Informacja o Projekcie

centralna rejestracja:
tel. +48 85 74 88 888
email:
sekretariat@sniadecja.pl

Projekty unijne
A A+ A++
Biuletyn Informacji Publicznej
Treść

Informacja o Projekcie

Wspólnie na rzecz poprawy transgranicznej opieki zdrowotnej w zakresie
chirurgii i ortopedii w regionie Białegostoku i Chustu ( PLUA.02.01-IP.01-0049/23)

Projekt jest realizowany w ramach Programu Interreg NEXT Polska-Ukraina 2021-2027 .

Wartość całkowita projektu:  1 781 814,34 EUR Dofinansowanie Unii Europejskiej: 1 487 262,21 EUR
W tym Szpital w Białymstoku:  943 206,88 EUR W tym Szpital w Białymstoku: 787 285,18 EUR
Okres realizacji projektu: 01.07.2024-30.06.2026  

 

Partnerzy: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzki Szpital Zespolony im. Jędrzeja Śniadeckiego w Białymstoku  Partner Wiodący) i Centralny Szpital im. Ostapa Wicińskiego w Chuście (Ukraina)

Głównym celem projektu jest wspólna poprawa dostępności i odporności świadczeń zdrowotnych w zakresie małoinwazyjnych i nieinwazyjnych zabiegów chirurgicznych i ortopedycznych w regionie Białegostoku i Chustu poprzez modernizację infrastruktury i sprzętu medycznego, wymianę wiedzy i d oświadczeń.

W wyniku realizacji projektu zabiegi chirurgii małoinwazyjnej i świadczenia ortopedyczne zostaną udoskonalone poprzez zakup specjalistycznego sprzętu medycznego i modernizację infrastruktury medycznej (lepsza laparoskopia, szybsza diagnostyka z a pomocą RTG i USG). Personel medyczny zdobędzie nową wiedzę i kompetencje z zakresu chirurgii małoinwazyjnej i nieinwazyjnej oraz interwencji ortopedycznych poprzez rozpowszechnianie i wymianę dobrych praktyk i wiedzy w trakcie konferencji , szkoleń i warsztatów. Realizacja projektu przyczyni się do skrócenia okresu niezdolności do pracy dzięki zaawansowanym technologicznie zabiegom i operacjom. Grupą docelową Projektu będą pracownicy obu szpitali, natomiast beneficjentami końcowi Projektu – pacjenci.

Grupą docelową Projektu będą pracownicy obu szpitali, natomiast beneficjentami końcowi Projektu – pacjenci.